GemeenteBelangen blij met verlaging tarieven toeristenbelasting

In 2019 moest uit financiële nood van de gemeente de tarieven verhoogd worden om tot een sluitende begroting te kunnen komen. Hierbij werd de belofte gedaan dat, zodra het weer structureel mogelijk was, de tarieven weer verlaagd zouden worden. Afgelopen raadsvergadering was het eindelijk zover!

GemeenteBelangen heeft in de tussenliggende jaren niet stilgezeten en heeft steeds het college herinnerd aan deze belofte. Bij de begrotingsvergadering in november vorig jaar is de motie van GemeenteBelangen – om met een voorstel te komen voor een passende en financieel verantwoorde verlaging van de toeristenbelasting – unaniem aangenomen. Met als resultaat dat de tarieven zijn verlaagd! We zijn dan ook blij dat we hiermee eindelijk een belangrijk punt voor onze ondernemers en voor ons als GemeenteBelangen kunnen afsluiten.

GemeenteBelangen: Betrokken en Dichtbij!

Caroline Samuels-Soeterboek