Crisisnoodopvang vluchtelingen

Beste inwoners,

Afgelopen donderdag hebben vele van jullie kennis genomen van het voornemen van de gemeente om vluchtelingen te willen gaan opvangen aan de Dodenauweg. Ook wij zijn hier op dat moment toch wel behoorlijk door overvallen. Wij wisten dat deze vraag speelt en zaten eigenlijk nog te wachten op een eerste voorstel vanuit Burgemeester en Wethouders. De procedure is er dus ook voor ons één waar we niet over te spreken zijn.

Dat gezegd hebbende moeten we wel verder.
Ook wij lezen de berichten op social mediakanalen en spreken veel mensen. We maken daaruit op dat heel veel mensen aangeven “dat het al besloten is en dat zij achteraf naar een informatiebijeenkomst mogen komen”.
Daar willen we graag wat meer duidelijkheid over geven.

Op dinsdag 2 januari komen ook wij, als gemeenteraadsleden van GemeenteBelangen, luisteren naar wat jullie als inwoners vinden en wat jullie mening is. Vervolgens zal het college (lees onze Burgemeester en de Wethouders) een besluit nemen op woensdag 3 januari.
Dat besluit zetten zij om in een document (het raadsvoorstel) en vervolgens wordt dat raadsvoorstel aan ons als gemeenteraad voorgelegd tijdens de raadsvergadering op donderdagavond 4 januari.

In onze ogen is er dus op dit moment nog geen besluit genomen.
GemeenteBelangen is, zoals velen ook weten, helaas in de oppositie terecht gekomen, waardoor we bij het maken van het raadsvoorstel door Burgemeester en Wethouders geen inspraak hebben. Wij hebben echter als gemeenteraadslid nog wel een mening te vormen. Die spreken we uit op 4 januari.

Dus als je je mening wilt laten gelden, meld je dan aan voor de informatiebijeenkomst ([email protected]).
Ben je het er niet mee eens, of vind je juist dat we zeker moeten helpen? Maak je je zorgen over je eigen veiligheid of vraag je je af of je zelf ergens aan mee kunt helpen?
Wij willen graag ieders mening horen zodat wij op 4 januari het besluit wat het beste bij onze partij past, kunnen nemen.

Hopelijk tot dinsdag!

Besluit is nog niet genomen