Ook met carnaval in Turfstekerslaand is GemeenteBelangen Betrokken & Dichtbij!

“Een politieke partij die meeloopt in de optocht? Dan zijn er weer verkiezingen!”, is een veel gehoorde opmerking. Maar dat is niet het geval in Kaatsheuvel! Al sinds 2010 zijn we als GemeenteBelangen vrijwilliger voor de SOT (Stichting Optocht Turfstekerslaand) behulpzaam bij de organisatie van de publieksprijs. Hoe dit gaat?

Ieder jaar staan er weer diverse fractieleden, leden, (oud-) bestuursleden en ook familieleden (want ook zij worden er bij betrokken) klaar om in de optocht de stembriefjes voor de publieksprijs uit te delen en in te nemen. Net als andere carnavalsgroepen zijn ook wij herkenbaar aan ons carnavals tenue. Met onze hoedjes met de eenden (want iedere stem is er een(d)tje) en natuurlijk de GemeenteBelangen sjaal zijn we goed herkenbaar als de club van de stembriefjes.

Aan het begin van de optocht worden de flyers van de publieksprijs door ons  uitgedeeld, zodat het publiek kan stemmen op wie ze het beste vinden in de categorieën jeugd en volwassen. Achteraan de optocht worden de flyers door ons weer opgehaald.

Na de optocht worden de stemmen in het Klavier binnengebracht en staan onze mensen al klaar om te starten met tellen. Terwijl de lopers bijkomen met wat te eten en te drinken (ook We zèèn dik van ut sund!), werken de tellers hard om zo snel mogelijk aan de SOT te kunnen doorgeven hoeveel stemmen iedereen heeft gekregen voor de publieksprijzen. Daarna kan het grote feest losbarsten en worden door de Prins en zijn Turfstekerskwartet en door de SOT de prijzen uitgedeeld!

Maar dat is nog niet alles wat onze GemeenteBelangers doen met carnaval. Ons raadslid Bertus Kemmeren heeft jarenlang meegeholpen bij de EHBO en onze fractieondersteuner Johan van Drongelen is verkeersvrijwilliger bij de Kènderoptocht op vrijdag. Ons raadslid Gerdy Zijlmans loopt ook mee in de optocht, maar dan voor de Kaatsheuvelse Dorpskwis waar ze bestuurslid van is. En ons raadslid Caroline Samuels-Soeterboek, die al sinds 2010 meeloopt bij de optochten, organiseert samen met raadslid Wessel van Boven onze ondersteuning en schminkt onze lopers.

U ziet het, ook met carnaval zijn we Betrokken & Dichtbij!

Foto’s van de Kènderoptocht Turfstekerslaand 2024: